Monday, April 02, 2007

Salam again All.

Today i have major stomachache. Sampai bergulung2x. Since yesterday actually tapi nari semakin terok. tadi gi doc,doc kata terlalu byk angin. It was damn painful sampai terasa contraction again. I hope to get better.. argghhhh.

Duduk kat rumah nie macam tgh buat NEW YeAr countdown. Dah 10 days dah. 30 more to go! Tapi yang menghairankan.. tetap takde masa nak upload pics.

Nuha has been an owl. Siang hari macam budak baik malam hari main mata. But she has been healthy alhamdulillah.

This confinement is a challenge. I've been on my own even with a helper. My grandmother passed away when I gave birth to Nuha. And today another sedara passed away. My family has been busy with funerals so I have to fend for myself. Alhamdulillah gerakan Allah untuk dapatkan helper. Who is alhamdulillah has been very very very helpful and kind. Macam nak employ her fully but she doesn't want. Cos this way she earns more. Ye lah faham.. keperluan orang.

First few days and I think up till now I've been minah emo. Sikit2x nangis sikit2x keciiikkk hati. Sikit2x marah. Maybe cos I feel alone and lonely. Hubby of course has been patient and a great support tak boleh tercompare. Even tho masa kat dalam labour ward tu, dia asyik main talipon je! I feel like nak rampas talipon tu buang kat tingkap. He had to arrange for coaches to replace him so ade kecoh sikit lah. Cuma kalau dah dalam kesakitan mana nak paham bende nie semua.

Cekya - yeah it happened also bila i nak give birth to umar as well. While waiting to dilate, I tawaf satu ward tu lah. And at that point tgh craving for Milo. Apparently hospital ni, the Milo sedap giler. Tgh sakit perut, jalan2x ternampak misi pushing a cart with milo. Wah ape lagi. I pun tanya Milo nie datang dari mana? Terlalu sedap. Misi tu sengeh je. Agaknye dia pikir budak nie tak betul tgh sakit perut boleh pikir pasal Milo. Oh yeah food also. I got food masa kat dalam labour ward jugak masa nak deliver umar. I think my gynae dah paham. Budak nie suka makan walau dalam kesakitan.

Thedreamer - well c-section sebab cervix tak dilate and my contractions dah 2-3mins apart. Budak sudah mau keluar tapi macam ade wall gitu. Apalagi mau tunggu, gua bilang cut me up! I pun almost lost my mind i think cos i could barely recall what happen during that extreme labour pain.

So pray for my speedy health yeah. Meantime I try to be as cheerful as possible!

6 comments:

lunacy said...

this story sungguh mengerikan lah.. i pun sakit perut bila baca abt u. take care of those stiches (i duno how but im sure u noe) wear socks ya.

masa i dulu i tak counting days plak cos happy to be at home.. hehehe sambil melayan sedara mara & kengkawan smua.

oh i hv to agree abt the milo. so fantastic kan? for some reason bila kat east shore i tak crave for coffee langsung!! and sikit2 jer dpt milo wif biskut hehehe and nice western food too!!

lunacy said...

alamak terlupa.

salam takziah utk u sekeluarga for losing the pple dearest to ur heart.

masa confinement nih mesti nak happy and positive. kalau tak lambat baik. jgn biarkan ur emosion tak control of ur mind k, think of post natal blues..nauzubillah. so stay cheerful wif dat cute lil baby, cute lit abg and husband ya.

I_mshe said...

thanks. Now i dont know whether to go hospital atau gi gynae. Cos I think its sakit perut biasa cuma kalau the 'attack' comes i cant breathe.

Gynae appt is tomorrow.

aqriz said...

kesian nya, sakit perut....wonder if drinking air rebusan halia or sirih will help. tukang urut dah datang?

I_mshe said...

my tukang urut havent start the full massage. Semalam gi hospital sbb sakit giler.
I have been drinking air halia and honey hopefully doakanlah that it works.

I go gynae tadi bukak stitches. Semlm kat hospital dorang takut its appendicitis. Kalau appendix dah lama innalillah. My gynae tadi check said that its not appendix just wind giler.she gave me a stronger dose.

Ya Allah pls restore my health so that I can continue to cherish YOur Blessings; my kids and my family and friends.

aqriz said...

my tukang urut dulu cakap, memang kalau lepas any operation, body full of wind, pasal the oxygen ke apa, angin masuk badan.

try to apply minyak serai or minyak bawang on betis, and wear socks all the time. after warm shower, quickly, covered yourself up.