Friday, June 23, 2006

Memang

Memang dah beberapa hari pasang niat nak update blog nie. Tapi tak ade kesempatan langsung. Monday and Tuesday lepas on leave. Monday gi cycling kat east coast. tapi gue tak tau cycle. Dah lah jadi sarkis bapak mak dengan anak on 1 bike. tapi it was fun. abis tu hujan pun turun. tuesday. ingat kan nak gi cycling lagi. tapi hujan satu hari patahkan niat. So me and my mom gi shopping. hahahahahah. Hmm sejauh nie dah sejak GSS dah 3 shoes i bought untuk tahun nie dah 5 pair of shoes! tapi semua below 30 dollars!! woohooo. Hai teringat lun. abis tu bila jalan je nampak kasut tangan gatal nak beli. tapi tahan myself.

I bought my 1st teapot! sejak kawin lebih 4 tahun tak de teapot. pakai handme down. i've been eyeing this certain teapot sejak last year. abihtu bila nak beli dah kehabisan stok. so bought another one. Sekarang tgh kemarok nak carik satu set smal teacup and saucer sets, white color. My colleague told me kat Joo Chiat ade. Hmm bila ade chan nak turun Joo Chiat eh?

Wed and Thursday I had conference. Tapi Tuesday malam dah sakit. Wednesday tetap gi conference tapi bersin macam nak terbalik. So Thursday MC dok rumah. Nari at work. Tapi malas nak kerja. Jap lagi ade meeting. Nari rezeki. anak buah bawak lunch! ehehhe

Last sunday gi tengok sesame street. Tak pasal2x terasa nak nangis. Abis malu sorang. Macam terasa re-living my childhood days gitu. But I love the show. So did umar!

I have 1 week left to give my answer to those people who offered me the job. I did counter propose a fulltime tapi belum ade jawapan. Sekiranya part-time well I dont;t know.

Let me list down the pros of taking the job part-time or full-time

-new environment - i need to grow, learn new things, find new challenges. Challenges posed over here at my current job doesn't excite me anymore.

- part-time - kalau part-time bermakna gaji kecik tapi more time with my son. Save money can cook at home. Can do more wifely things and take up courses on my own since I own my time.

- Working with children with special needs and their families - its what i like. passion. i feel the community is barely scratching this .. dont have no1 to champion the cause.

Cons

-kurang duit - tak mencukupi untuk keluarga eventho me hubby kata tak pe. we try.

- jauh sikit- kat bedok. mungkin duit transport pakai lebih cos pagi antar anak sekolah then rush to work.

arrrrrrrrrrrrggggggggggggh its a tussle between family and self interest.

lun - sunday madrasah.. well i try no promises cos ade wedding and open house. but wd love to be there.

pros of staying at work

- hmmm.. flexibility... ade time offs

- pay current enough for family and savings insha Allah.

cons

- no interest in current work. I feel overloaded. dulu tak rasa gini.. tapi sekarang macam nak muntah rasa.

- hate boss

- will have to work weekends as part of new schedule.. may not like it cos means no time for son. already hubby working fulltime weekends.

- company no directions.

- hate politics.

- hate handling the politics.

Oh Allah pls tell me what to do.

No comments: